2013-10-05

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej!
Jag gillar verkligen din blogg:)
Jag har lite frågor om London eftersom att jag själv funderar på att flytta dit:)
Vad jobbar du med och var det svårt att hitta jobb/boende?
Bästa stadsdelen att bo i?
Är det svårt att hitta svenskar att umgås med?
Är London dyrt?
Hoppas att du inte har något emot att svara :)

Svar: Hej! Tack för att du gillar min blogg! Vissa frågor har jag lite sämre koll på än andra. Jag är en Au Pair här så det med boende och jobb var redan fixat men har andra vänner som har jobb/boende, det tar tid, man måste vara väldigt effektiv. Jag har en vän som hittade boende efter en vecka och en som nu har hållit på i två veckor. Det är så himla lätt att få nya vänner, oavsett svenska eller andra. Antingen londonsvenskar.com/se (?) eller att vara öppen och gå ut. Det är dyrt med boende, dåligt med lön men mat osv är billigare än Sverige. Jag har ingen aning vilken den bästa stadsdelen att bo i, alla har olika åsikter om det och bor på olika håll. Hoppas du blev lite klokare haha! Kram på dig.
astylestory.blogg.se

2013-10-06 @ 14:15:52
Postat av: Martina

Hej! Tack för att du gillar min blogg! Vissa frågor har jag lite sämre koll på än andra. Jag är en Au Pair här så det med boende och jobb var redan fixat men har andra vänner som har jobb/boende, det tar tid, man måste vara väldigt effektiv. Jag har en vän som hittade boende efter en vecka och en som nu har hållit på i två veckor. Det är så himla lätt att få nya vänner, oavsett svenska eller andra. Antingen londonsvenskar.com/se (?) eller att vara öppen och gå ut. Det är dyrt med boende, dåligt med lön men mat osv är billigare än Sverige. Jag har ingen aning vilken den bästa stadsdelen att bo i, alla har olika åsikter om det och bor på olika håll. Hoppas du blev lite klokare haha! Kram på dig.

2013-10-08 @ 11:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0